De eerste drie weken zijn snel gegaan! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Bas Hartog - WaarBenJij.nu De eerste drie weken zijn snel gegaan! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Bas Hartog - WaarBenJij.nu

De eerste drie weken zijn snel gegaan!

Door: Bas Hartog

Blijf op de hoogte en volg Bas

22 April 2014 | Duitsland, Karlsruhe

De tijd vliegt voorbij als je het naar je zin hebt. Er zijn inmiddels alweer 3 weken versteken in het mooie Karlsruhe.

De eerste drie weken heb ik al veel ondernomen, verschillende uitstapjes gemaakt en natuurlijk de seminare op de hogeschool gevolgd. De eerste week hier in Karlsruhe had ik nog geen lessen, en dus ook geen verplichtingen. Ik heb in de eerste week de nog resterende opdrachten voor de NHL afgemaakt en de laatste verslagen opgestuurd. Het blijft nog wel spannend, want het laatste verslag (assessment LIO-bekwaam) moet worden goedgekeurd, voordat ik op gesprek mag komen voor de toelating tot de stage van het laatste jaar... afwachten nog...

Het eerste weekend (6 april) ben ik naar de Merkurbergbahn geweest, een lift naar een panoramaplatform op een berg. Wat een uitzicht! En natuurlijk een leuke eerste onderneming, want ik had geen idee waar ik zou belanden.

Na het eerste weekend begonnen mijn lessen op de Pädagogische Hochschule Karlsruhe. Eerste week zoveel mogelijk lessen volgen, zodat ik op het uiteindelijke verplichte aantal van 7 vakken zou uitkomen. Uiteindelijk zijn er 10 overgebleven, ik wou namelijk niet alle vakken laten vallen. Een hele leerzame en interessante week! De woensdag ben ik samen met een professor en een groep studenten uit eten geweest, gezellig.. Tijdens het eten met een van de studentes in contact gekomen, gelijk donderdag mee op stap, wat iets té gezellig was... maar goed, haha..En weet je, constant in het Duits moeten praten valt reuze mee...

Het tweede weekend (12 & 13 april) beide dagen gevuld. Zaterdag naar het Badisches Landesmuseum in Schloss Karlsruhe, veel informatie, veel kunst, wat een dag... Zondag weer naar een panoramaplatform, dit keer in de andere richting, de Rietburgbahn. Helaas ging de bus richting de bahn nog niet (had ik dat maar geweten..), moest ik een uur heen én een uur terug lopen.. Maar gelukkig het loonde, wat een uitzicht, prachtig, heerlijk weer en niet te vergeten lekker eten op de berg. En daarnaast viel het lopen midden door het wijngebied eigenlijk ook nog wel mee.

De tweede lesweek viel reuze mee, 10 vakken, waarvan er eentje uitviel en daarnaast nog (elke) dinsdag en de vrijdag (Karfreitag) vrij.. wat een leven.. Ich liebe es! Dit leven begint mij wel te bevallen, lessen en tussendoor vrij, zo hoort het.. Ook heb ik deze week de twee meiden weer getroffen die hun buitenlandverblijf in Leeuwarden aan de NHL hebben doorgebracht, gezellig!

Dan nog het paasweekend, lekker rustig aan, zaterdag naar de bioscoop geweest, naar de film "Die Bestimmung, Divergent", een aanrader voor iedereen die van actie/beetje science fiction houdt. Zondag met de zogenaamde Klosterstadt-Express naar het klooster van Maulbronn geweest, daar was een levendige kunsthandwerkmarkt inclusief wijn en andere versnaperingen. Een gezellige en gemoedelijke dag, waarbij het hoogtepunt toch wel de rondleiding door het klooster was. En natuurlijk de versgebakken Käsespätzle.

Maandag nog een vrije dag, kon niet beter, eigenlijk ook niks gedaan, behalve films gekeken en op de bank hangen. Lekker lui! Vandaag ook nog een vrije dag, maar voor de lessen van de PH bezig geweest, en niet te vergeten de opdrachten voor de NHL (weekberichten schrijven, onderzoekjes doen etc.).

Morgen begint het "normale schoolleven" weer om 8.15, vroeg uit de veren en op naar de les. Ik wens jullie veel lees plezier, tot over 2/3 weken!

  • 22 April 2014 - 21:53

    Vera:

    Zo, jij bent al actief geweest! Dat kan ik van mezelf nog zeggen. Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

  • 22 April 2014 - 22:31

    Bas Hartog:

    Zeker weten Vera, fijn! Hoe is het bij jou daar iin Hildesheim? Groetjes

  • 22 April 2014 - 22:32

    Mam:

    Zit er weer goed uit Bas. Ondernemen zit in jou bloed, ben trots op jou. Nu de lessen volgen en in afwachting van gesprek. Blijft spannend. Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Mijn naam is Bas Hartog, 23 jaar. Ik studeer aan de NHL in Leeuwarden, de opleiding Leraar Duits (voltijd).

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 4979

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Karlsruhe 2014

Landen bezocht: