Eindelijk weer een reisverslag, 3 maanden voorbij. - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Bas Hartog - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een reisverslag, 3 maanden voorbij. - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Bas Hartog - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een reisverslag, 3 maanden voorbij.

Door: Bas Hartog

Blijf op de hoogte en volg Bas

28 Juni 2014 | Duitsland, Karlsruhe

Hallo allemaal,

er zijn inmiddels alweer 12 weken verstreken in Karlsruhe, en 5 week geleden schreef ik mijn laastste blog (20 mei). Daarom zal ik proberen jullie weer volledig op de hoogte te brengen van alles wat ik heb meegemaakt de laatste tijd.

Ik begin in de week van 29 mei, hemelvaartsdag. Deze week lekker 2 dagen vrij in plaats van 1, en verder gewoon 8 lesuren waar ik veel van heb opgestoken. Dit weekend (31 mei & 1 juni) niet erg veel gedaan, huiswerk maken/muziek luisteren en relaxen in de zon...Ook was 1 juni de officiële Lio-stagedrempel, maar doordat ik in Duitsland zit, viel ik hier gelukkig niet onder (miste nog 1 van de 150 EC).

De week erop, maandag nog gewoon les en dinsdag mijn vrije dag. Woensdag 4 juni was totaal anders. Op naar Nederland voor een "vakantie" van anderhalve week!! Na een reis van dik 6,5 uur eindelijk thuis, en gezellig weer bij mijn ouders & broertje! Heerlijk! Donderdag 5 juni was dan DE grote dag van het Lio-assessment. Na de zelfpresentatie en een interview naar aanleiding van het assessmentportfolio moest ik het lokaal uit, en hebben beide assessoren een kwartier overlegd voor de uitslag... Helaas niet gehaald, echt balen!! Maar positief, ik mag wel gewoon door naar jaar 4, en hoef niet de gehele derdejaarsstage opnieuw te doen. In plaats daarvan moet ik in de eerste periode van volgend schooljaar nogmaals een verlengde stage doen, waarna een herkansing van het assessment zal volgen. Daarna, dus na het assessment ga ik niet gelijk de Lio in, maar de Minor Zorg/Leerlingbegeleiding volgen en het resterende van jaar 3 inhalen (3 toetsen/1 verslag). Mijn Lio komt dan in september 2015.

Het weekend van 7 & 8 juni, beide dagen de verjaardag van mijn broer Tim gevierd. Zaterdag met zijn virenden, zondag met familie. Echt een gezellig en geslaagd weekend!!

In de week van 11 juni, mijn welverdiende vakantie in Nederland lekker uitrusten & relaxen. Tot donderdagavond vanalles en nog wat gedaan, tuinieren, vrienden opzoeken en gezellig met familie samen zijn! Vrijdagmorgen 10 uur was het dan weer tijd voor het jaarlijkse ritueel van tent opzetten voor het jaarlijkse Strandvolleybal Westerwolde weekend. Altijd leuk, garant voor feest en plezier!! Vrijdagavond de eerste wedstijden met onze teams Lauwe Bié 1, 2 & 3. Daarna met alle deelnemers de fantastische wedstrijd tegen Spanje, uitslag 5-1, helemaal top!! Zaterdag veel wedstrijden en gezelligheid, met s'avonds 2 Dj's uit onze omstreken... tot in de late uurtjes feest. Zondag brak en wel weer wedstrijden & onze allereerste teamfoto met Lauwe Bié 1, 2 & 3.. echt uniek! Over dit weekend kan ik veel vertellen, maar ik hou het kort, gewoonweg super gezellig, feestachtig, volleybalachtig en een reunïe met alle vrienden.

Maandagmorgen, 16 juni, weer terug naar Karlsruhe, waar ik na een reis van nu normaal 5,5 uur aan ben gekomen. Deze week ook veel uitval gehad, dinsdag mijn vrije dag & donderdag ook vrij wegens een Duitse feestdag (Fronleichnam). Vrijdag op avontuur naar het plaatsje Schwäbisch-Hall, waar ik 3 toetsen van het Goethe-Institut had, lezen/luisteren/schrijven op C1 niveau (C2 = een Duitser). Een lange en vermoeiende dag, waarbiji ik ook nog een boete van 40 Euro heb weten te ontlopen... haha...

Het weekend van 21 & 22 juni heb ik niet veel gedaan, huiswerk maken, een Bedingungsanalyse schrijven (voor een lesontwerp), muziek luisteren en films kijken. Ook heb ik zondagmiddag de hele middag in de Gunther-Glotz-Anlage (groot park) liggen zonnebaden.

Dan hebben we nog de week van 23 juni. Maandag gewoon les. Dinsdag moest ik weer naar Schwäbisch-Hall, wat trouwens 3 uur reizen is, voor de spreekvaardigheidstoets op C1 niveau. Tijdens dit gesprek moest ik samenwerken met iemand uit Oekraïne, goed gelukt, beide beoordelaars in de slappe lach om ons gesprek, maar beide prima gedaan. De rest van de week normaal lessen gevolgd, waarbij de les van donderdag nog uit is gevallen en ik dus nog een dag extra vrij was. Daarnaast heb ik maandag besloten om vanaf dan 3 weken lang, 5 dagen in de week, hard te gaan lopen, waarbij ik vandaag dag 5 heb gehad (woensdag en morgen vrij). Moet toch wat aan de lijn worden gedaan!! Hoog tijd!

Tot slot kom ik bij dit weekend. Vandaag heb ik mij met het verbeteren van mijn laaste herkansingsverslag voor de NHL en huiswerk bezig gehouden. Verder heb ik van half 12 vanmorgen tot 23 uur vanavond (eindshow) naar het festival Defqon 1 2014 , live radio, geluisterd. Ondanks dat ik er dit jaar helaas niet bij kon zijn, toch voor een deel aanwezig, wat hou ik van deze muziek!!! Heeerlijk!! Morgen ga ik met het International Student Center naar de grooteste dierentuin van deze deelstaat, in Stuttgart, Wilhelma Zoo. Ik heb er zin in... Verder krijg ik volgende week de uitslag van mijn C1 toetsen, waar ik julllie natuurlijk van op de hoogte ga houden. Daarnaast wil ik nog kwijt dat ik nog maar 1 maand heb te gaan, voor het buitenlandverblijf voorbij is. Voor nu wens ik jullie veel leesplezier & tot de volgende blog! Tschüssi.

Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Mijn naam is Bas Hartog, 23 jaar. Ik studeer aan de NHL in Leeuwarden, de opleiding Leraar Duits (voltijd).

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 4974

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Karlsruhe 2014

Landen bezocht: