De tijd gaat snel en het wordt steeds mooier weer! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Bas Hartog - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel en het wordt steeds mooier weer! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Bas Hartog - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel en het wordt steeds mooier weer!

Door: Bas Hartog

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 Mei 2014 | Duitsland, Karlsruhe

Het heeft even geduurd, maar hier is weer een nieuw reisverslag!En we zijn inmiddels al 7 weken in het mooie & zonnige Karlsruhe.

In de derde lesweek ben steeds meer aan de Duitse lessen gewend geraakt. In totaal heb ik nu wekelijks 10 lessen, waarbij ik op de dinsdag een vrije dag heb. Op de maandag 4 lessen, de woensdag 3 lessen, donderdag maar 1 les en als laatste de vrijdag 2 lessen. Ik leer echt veel tijdens de lessen!

Het vierde weekend (26 & 27 april) was het de bedoeling dat ik vanuit het ISC (International Student Center) zaterdag naar Rastatt zou reizen, om daar een rondleiding te krijgen en het kasteel te bezoeken. Maar helaas hadden ze mijn emailadres verkeerd geschreven, en werd ik te laat gebeld... Dit weekend heb ik daarom maar besteed aan het inelkaar zetten van mijn Prezi voor het Lio-assessment, huiswerk voor de vakken gemaakt & de opdrachten voor de NHL (weekberichten & onderzoekjes) afgerond.

In de vierde lesweek had ik zoals gewoonijk mijn 10 lessen, en mijn vrije dag. Ik leer steeds meer studenten kennen, en die willen mij ook graag beter leren kennen. Echt leuke mensen hier in Karlsruhe. Ook heb ik deze week weer met de meiden gesproken die in Leeuwarden hun Auslandsemester hadden, gezellig!

Dit weekend (3 & 4 mei) niet veel gedaan, hele weekend regen & storm, echt waardeloos.. dan maar films kijken.. Verder ben ik zondag naar het Unimog Museum geweest, interessant om te zien hoeveel soorten daar wel niet van zijn gemaakt en daarnaast ben ik ook nog met een Unimog meegereden.

De vijfde lesweek weer normaal 10 lessen, dinsdag vrije dag en hardlopen. Ik kreeg vrijdag ineens een mail van de NHL dat ik een andere assessor voor mijn assessment had gekregen, gelijk verslag naar haar gestuurd, en binnen anderhalfuur was die goedgekeurd, dat noem je nog eens snel. Nu mijn assessment daadwerkelijk aangevraagd, en wel voor de data 20/21/27 mei... waarschijnlijk wordt het de 27e, want ik heb nog geen bericht gehad (19-5). Wat is dit toch spannend!!! Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte....Verder ben ik s'avonds naar een hardstyleparty geweest in het Culteum, een discotheek. Daar kwam de Dj Noisecontrollers zijn nieuwe album "All Around" presenteren, wat een avond, genieten! Half 5 thuis...

Dit weekend (10 & 11 april) eerst zaterdag uitbrakken.. haha, en verder tickets gekocht voor hardstylefeest Decibel, dat op 16 augustus plaatsvindt. Verder heb ik mij bezig gehouden met het schrijven van mijn weekberichten, nu per week 1 a4, en heb ik zoals altijd huiswerk voor de vakken gemaakt.

Dan de zesde lesweek. Echt veel nieuwe dingen geleerd deze week, vooral op het gebied van de geschiedenis van de DDR in Berlijn. Ook heb ik weer hardgelopen en heb ik mijn Prezi voor mijn Lio-assessment helemaal afgemaakt. Het bevalt mij echt prima hier in Karlsruhe!

Het laatste weekend (17 & 18 mei) dat ik met jullie wil delen is mijn weekend in Venezia (Venetië). Vanuit het ISC ging het vrijdagavond richting Venetië. Na een lange file en een lange nachtrit waren we om 9 s'ochtends uur bij het hotel. Daarna kregen we gelijk een rondleiding van onze reisleider door Venetië. Te veel mensen waren mee, daarom samen met 3 meiden besloten om niet meer mee te gaan, en zelf onze eigen route door Venetië te lopen. Hierdoor hebben wij veel niet-toeristische plekken gezien en smiddags nog een rondvaart met de boottaxi gemaakt. Wat een fantastische dag. Zondagmorgen ging de reis naar Lago di Garda (Gardameer), waar wij 2 uur hebben doorgebracht. S'avonds na weer een lange rit om12 uur thuis. Heerlijk weer, heerlijk eten, bella Italia!!

Morgen begin ik weer om 8.15, vroeg uit de veren en op naar de les. Ik wens jullie veel leesplezier en tot gauw!

  • 22 Mei 2014 - 11:34

    Mam:

    Altijd goed te horen dan de het reuze naar de zin hebt. Maar dat wist ik natuurlijk al. Weken vlliegen voorbij maar ik verheug me erop jou weer een weekje hier te hebben hoor. Leuk verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Mijn naam is Bas Hartog, 23 jaar. Ik studeer aan de NHL in Leeuwarden, de opleiding Leraar Duits (voltijd).

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 4970

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Karlsruhe 2014

Landen bezocht: